parallax background

Wskazania

Artroskopię z wszczepieniem membrany kolagenowej wykonuje się w przypadku dużych uszkodzeń stawów, niestabilności stawów kolanowych związanej z uszkodzeniami więzadeł lub łąkotki, a także w przypadku przewlekłych chorób stawów.

Jak przebiega operacja?

Artroskopia z wszczepieniem membrany to jedna z innowacyjnych metod pozwalających na zrekonstruowanie uszkodzonej chrząstki i uniknięcie wszczepienia endoprotezy.
Membrana kolagenowa to biomateriał dzięki któremu można rekonstruować ubytki chrzęstne i chrzęstno-kostne stawu kolanowego. Zabieg polega na odpowiednim przygotowaniu i oczyszczeniu ubytku chrząstki w stawie. Następnie w miejsce ubytku implantuje się dopasowaną membranę, aby wypełnić nim powstałą po oczyszczeniu uszkodzonej chrząstki lożę. W procesie przygotowania, stymulowane jest uwalnianie komórek ze szpiku, które osadzają się one na wszczepionej membranie i różnicują się do komórek chrząstki stawowej. Po dobie od zabiegu pacjent może zacząć ruszać stawem.

Orientacyjny czas trwania zabiegu: 1h

Rodzaj znieczulenia: miejscowe

Obserwacja pooperacyjna: 1-2 tygodnie

Kosz zabiegu: 5500 zł + koszt membrany

Efekty

Wszczepienie membrany jest metodą, która pozwala wrócić do wcześniejszej ruchomości stawu. Membrana chroni przez długi czas, a dzięki uwolnieniu komórek staw ulega regeneracji i przebudowie. Osadzające się nowe komórki różnicują się do tkanki chrzęstnej i zabezpieczają przed kolejnymi uszkodzeniami. Po dobie od zabiegu pacjent może zacząć ruszać stawem, a powrót do pełnej sprawności następuje po ok. 9 miesiącach.

Zabieg artroskopii kolana wykonywany przez doktora Jacka Ociepkę, cenionego specjalistę z zakresu ortopedii oraz traumatologii narządów ruchu. Artroskopia, to małoinwazyjny zabieg operacyjny lub diagnostyczny, polegający na wprowadzeniu do kolana małej kamery oraz miniaturowego sprzętu chirurgicznego. Dzięki przesyłanemu z kamery obrazowi, lekarz może dokładnie zbadać wnętrze kolana i wykonać niezbędny zabieg, np. usuwając źródło bólu lub blokady w kolanie.