parallax background

TERAPIA ANTYINTERLEUKINOWA

Wskazania

Terapia antyintelukinowa to metoda mająca na celu zahamowanie procesów zapalnych, oraz modyfikację przebiegu choroby o podłożu immunologicznym. Leczenie stosowane jest w reumatoidalnym zapaleniu stawów, zapaleniach stawów które obejmują stawy kręgosłupa, w tym zesztywniającego zapalenia stawów kręgosłupa.

Jak przebiega proces leczenia?

Leki biologiczne należą do jednych z najnowszych osiągnięć współczesnej medycyny, mających na celu regulowanie i modyfikowanie procesu zapalnego toczącego się w organizmie. Leczenie polega na podaniu 3-5 dawek leku wykonanego metodami biotechnologicznymi z wykorzystaniem inżynierii genetycznej. Terapia wpływa na reakcję organizmu, sterując wytwarzanymi białkami, aktywuje bądź osłabia ich reakcję biologiczną, modyfikując przebieg choroby, a przede wszystkim łagodzi uciążliwe objawy. Podany lek blokuje przyczyny zapalne, które odpowiadają za postęp choroby zwyrodnieniowej oraz dokuczliwy ból. Samo leczenie znacznie ogranicza rozwój zmian zwyrodnieniowych, jak również działa regenerująco. Leczenie poprawia jakość życia, skraca okres hospitalizacji, modyfikuje przebieg choroby, a odpowiedni dobór dawek leków zmniejsza ryzyko rozwoju powikłań związanych z chorobą.

Orientacyjny czas trwania leczenia: 3-5 dawek

Kosz leczenia: 5 500 zł (3 pierwsze iniekcje), 3 000 zł (2 kolejne iniekcje)

Efekty

Zastosowanie terapii antyinterleukinowej w leczeniu chorych z wczesnym reumatoidalnym zapaleniem stawów zmniejsza nasilenie objawów, w znaczący sposób zapobiega uszkodzeniu stawów oraz modyfikuje przebieg choroby. Kuracja w późniejszym etapie choroby redukuje uciążliwy ból i powstrzymuje jej dalszy rozwój. Leczenie działa szybko, umożliwiając skrócenie czasu hospitalizacji i szybki powrót do zdrowia.