Bóle pooperacyjne

Operacje ortopedyczne wykonywane są najczęściej w przypadku wystąpienia uporczywych zmian zwyrodnieniowych, a także przy dużych zmianach o charakterze urazowym. Zabiegi operacyjne często umożliwiają powrót pacjenta do pełnej sprawności w odróżnieniu
do innych, mniej inwazyjnych metod leczenia.

Powodów wykonania operacji może być bardzo wiele, chirurgia ortopedyczna umożliwia leczenie wad wrodzonych, nabytych, poważnych zmian zwyrodnieniowych ale także złamań. Zdarza się, że sytuacja zdrowotna jest na tyle poważna, a zmiany w obrębie kości i stawów są tak zaawansowane, że lekarze podejmują decyzję o leczneiu chirurgicznym.
Operacje ortopedyczne wykonywane są jeżeli próby leczenia farmakologicznego
oraz zabiegi fizjoterapeutyczne nie przynoszą pożądanych efektów.
Lekarz oprócz decyzji o zabiegu chirurgicznym, musi także zdecydować o wyborze techniki,
która będzie umożliwiała wyeliminowanie problemu zdrowotnego ale także będzie dla pacjenta bezpieczna.
Innowacyjne zabiegi ortopedyczne umożliwiają pacjentom powrót do pełnej sprawności.

Objawy chorób wymagających zabiegu chirurgicznego

Nie ma jednoznacznych, charakterystycznych objawów świadczących o poważnej chorobie układu kostno- stawowego. Typowym symptomem towarzyszącym pacjentom jest jedynie ból, natomiast nie może on być jedynym wyznacznikiem kwalifikacji do operacji. Pacjenci wymagający interwencji chirurgicznej niejednokrotnie skarżą się na bóle kości i stawów, problemy z poruszaniem, przykurcze mięśni. Objawem świadczącym o ucisku na nerwy spowodowanym przez schorzenia kręgosłupa mogą także być parastezje oraz zaburzenia czucia w kończynach.
Do wizyty u lekarza specjalisty powinny skłonić nas nawracające bóle w kościach
czy stawach ograniczające ich ruchomość, pojawiające się podczas wykonywania codziennych czynności.
Ból pooperacyjny występuje niestety u każdego pacjenta po zabiegu. Jego intensywność oraz czas regeneracji w dużej mierze zależy od powierzchni tkanki uszkodzonej podczas operacji.

Niestety nie ma złotego środka, który pomógłby w walce z chorobami kości i stawów. Operacje często są nastepstwem urazu, wypadku czy też zmian zwyrodnieniowych.
Tym co możemy zrobić jest dbanie o prawidłową postawę ciała, aktywność fizyczną, która usprawnia cały układ kostno-mięśniowy, a także podaż w diecie składników odżywczych, witamin i minerałów, które zadbają o prawidłową strukturę i funkcjonowanie kości i stawów